REGULAMIN SZKOŁY JĘZYKOWEJ BIG BEN
I. Informacje ogólne
- Prywatna Szkoła Języków Obcych „Big Ben”, zwana dalej szkołą, z siedzibą w Kutnie przy ul. Dąbrowskiego 12, REGON 610227102, NIP:775-104-11-44, jest firmą prowadzącą działalność w zakresie organizacji kursów językowych.
- Szkoła organizuje kursy językowe, zwane dalej kursami, w formie zajęć grupowych, zwanych dalej zajęciami.
- Szkoła organizuje kursy w trybach:
stacjonarnym – zajęcia organizowane są w siedzibie szkoły;
online – zajęcia organizowane są za pośrednictwem platformy internetowej z udziałem lektora na żywo;
hybrydowym – zajęcia organizowane są w trybie stacjonarnym, dopóty obowiązujące wytyczne sanitarne umożliwiają przeprowadzenie zajęć dla całej grupy. W przypadku nakazu ograniczenia liczby osób w pomieszczeniach lub zaistnienia innych okoliczności zwiększonego ryzyka cała grupa kontynuuje naukę w formie online. Decyzję o trybie prowadzenia zajęć podejmuje dyrekcja szkoły. - Szkoła zapewnia odpowiednią kadrę lektorską, bazę dydaktyczną i warunki lokalowe niezbędne do przeprowadzenia kursów w trybie stacjonarnym.
- Szkoła dysponuje odpowiednimi warunkami technicznymi, to znaczy oprogramowaniem i infrastrukturą umożliwiającymi organizację kursów językowych w trybie hybrydowym i online.
- Uczestnik kursu, zwany dalej kursantem, jest odpowiedzialny za zapewnienie sobie warunków technicznych umożliwiających uczestnictwo w zajęciach online.
II. Organizacja zajęć
- Kursanci przydzielani są do grup zajęciowych, zwanych dalej grupami, stosownie do posiadanych umiejętności językowych. Podstawą przydziału nowego kursanta do grupy jest wynik testu kwalifikacyjnego organizowanego przez szkołę. Kursanci kontynuujący naukę przydzielani są do grup na podstawie wyniku egzaminu końcowego.
- Maksymalna liczba uczestników kursu podawana jest przez szkołę podczas rejestracji.
– Jeżeli liczba uczestników kursu spadnie poniżej 70% tej wartości, szkoła ma prawo w porozumieniu z kursantami zmniejszyć ilość zajęć, ustalić dodatkową opłatę lub rozwiązać grupę zwracając uczestnikom kursu pieniądze za niezrealizowane zajęcia.
– Szkoła umożliwia naukę w grupach mniejszych niż określana przez Szkołę przy indywidualnej kalkulacji kosztów. - Czas trwania kursu, zwany dalej rokiem szkolnym, dzieli się na dwa semestry.
- Zajęcia nie są organizowane w święta, ferie szkolne i dni ustawowo wolne od pracy.
- Szczegóły dotyczące kursów, testu umiejętności językowych, poziomu zaawansowania grup, częstotliwości i ilości zajęć w semestrze podawane są przez szkołę podczas rekrutacji.
III. Płatności
- Cena kursu podawana jest przez szkołę podczas zapisów.
- W cenę kursu wliczane są:
– przeprowadzenie testu kwalifikacyjnego;
– określony podczas rejestracji pakiet zajęć
– testy diagnostyczne przeprowadzane w trakcie roku szkolnego
– materiały dodatkowe dla kursantów;
– egzaminy semestralne i końcowe;
– świadectwo ukończenia kursu. - Kursant lub opiekun prawny uiszcza opłatę za kurs w jednej z niżej wymienionych form:
– przelew bankowy na rachunek bankowy szkoły: PKO BP S.A. IBAN: 89 1020 3440 0000 7102 0015 0573
– poprzez zewnętrzny system płatności DotPay, obsługiwany przez firmę̨ Dotpay S.A. ul. Wielicka 72, 30-552 Kraków.
- Kursant lub opiekun prawny zobowiązuje się do pokrycia opłaty semestralnej w całości przed rozpoczęciem semestru (przysługuje wtedy 5% rabatu) lub do uregulowania tej opłaty w czterech ratach w semestrze. Szczegóły dotyczące płatności zostaną podane przez szkołę podczas rejestracji.
- Pierwsza wpłata jest potwierdzeniem uczestnictwa w kursie. Na jej podstawie zostanie wystawiona faktura VAT. Kolejne faktury będą wystawiane na podstawie wpłat dokonywanych przez kursanta/opiekuna według ustalonego harmonogramu.
- Brak uiszczenia opłaty w terminie jest przesłanką do uznania woli kursanta do rezygnacji z kursu, równoznaczną ze zwolnieniem szkoły z obowiązku dalszego świadczenia usług na rzecz kursanta oraz wykreśleniem z listy uczestników kursu.
- Faktury będą wysyłane przez szkołę drogą mailową na adres wskazany przez kursanta lub opiekuna.
IV. Rezygnacja z kursu
- Kursantowi przysługuje 7-dniowy okres lekcji próbnych, w czasie którego może zrezygnować z kursu otrzymując całą wpłaconą kwotę po złożeniu pisemnej lub ustnej rezygnacji.
- Po okresie próbnym obie strony obowiązuje 14-dniowy okres wypowiedzenia liczony od dnia złożenia pisemnej lub ustnej rezygnacji. Złożenie pisemnej lub ustnej rezygnacji do sekretariatu szkoły jest warunkiem rozwiązania wzajemnych zobowiązań oraz podstawą do wzajemnego rozliczenia:
– w przypadku nadpłaty ze strony kursanta/opiekuna, wysokość zwrotu obejmuje wartość niewykorzystanych jednostek lekcyjnych naliczanych po upływie okresu wypowiedzenia.
– w przypadku niedopłaty, kursant/opiekun ma obowiązek uregulowania należności za czas nauki wydłużony o okres wypowiedzenia. - Szkoła zastrzega sobie prawo do odwołania kursu w przypadku niewystarczającej liczby chętnych. W takim przypadku szkoła zwraca całą opłaconą sumę.
- Szkoła zastrzega sobie prawo do skreślenia ucznia z listy kursantów i rozwiązania umowy bez zachowania okresu wypowiedzenia, jeśli jego zachowanie utrudnia sprawne prowadzenie zajęć lub stwarza zagrożenie lub dyskomfort dla innych uczestników kursu. W takiej sytuacji szkoła dokonuje rozliczenia finansowego należności.
V. Polityka reklamacji
- Kursant/opiekun ma prawo do zgłoszenia reklamacji w przypadku niezadowolenia z jakości wykonania usługi nauczania.
- Reklamacja powinna zawierać:
– imię i nazwisko kursanta, adres e-mail oraz numer telefonu kontaktowego
– wyszczególnienie reklamowanej usługi wraz z uzasadnieniem - Reklamację należy przesłać w formie pisemnej na adres: Prywatna Szkoła Językowa „Big Ben”,
ul. Dąbrowskiego 12, 99-300 Kutno, lub poprzez email: biuro@bigben.edu.pl - Szkoła w ciągu 14 dni ustosunkuje się do przedstawionej reklamacji i poinformuje reklamującego listownie lub mailowo o podjętych krokach.
VI. Polityka prywatności
- Klauzula Rodo zawierająca informacje o administrowaniu danymi osobowymi zamieszczona jest na stronie internetowej szkoły: https://bigben.edu.pl/rodo/
- Podczas rekrutacji kursant/opiekun akceptuje lub odrzuca w sposób elektroniczny nasępujące zgody:
– zgoda dotycząca przetwarzania danych osobowych przez szkołę do celów związanych z organizacją i prowadzeniem kursów, zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO),
– zgoda na umieszczanie zdjęć z udziałem kursanta na stronach internetowych szkoły,
– zgoda na przetwarzanie danych osobowych w postaci adresu e-mail w celach marketingowych na przesyłanie informacji dotyczących innych przedsięwzięć organizowanych przez szkołę.
VII. Szkoła w czasie pandemii
- Kursant/Opiekun zobowiązuje się do zapoznania się i przestrzegania regulaminu COVID-19 określającego sposób bezpiecznego funkcjonowania szkoły w czasie pandemii.
- Przestrzeganie regulaminu COVID-19 jest warunkiem uczestnictwa w kursie stacjonarnym i hybrydowym.